Funkcjonowanie większości wielkich firm w dziedzinie działań marketingowych opiera się na dwóch fundamentach – standardowym marketingu oraz marketingu internetowym. Do tego pierwszego zaliczyć można takie działania jak druk i dystrybucja ulotek i gazetek promocyjnych, tworzenie gadżetów reklamowych, kampanie promocyjne w sklepach. Coraz najczęściej pole do popisu ma tutaj także producent kalendarzy, który wytwarza specjalne produkty z logo albo symbolem marki reklamowej przez te działania promocyjne.
Reklama w przypadku wielu firm jest istotnym i najbardziej istotnym wabikiem na klientów, stąd tak ważne jest to, ażeby była ona skuteczna. A będzie taka jedynie wówczas, gdy zainteresuje potencjalnego klienta. Jak to można zrobić? Wbrew pozorom dość prosto: wystarczy podarować mu jakieś upominki reklamowe, które będą mu się pozytywnie kojarzyły z daną firmą i które zadziałają na jego podświadomość. Klient chętniej kupi bowiem rzecz od tej firmy, skąd otrzymał coś za darmo, niż nawet tańszy towar, niemniej jednak od producenta, od którego takiego upominku nie otrzymał. Ta prosta zasada zależności – chcemy się podświadomie odwdzięczyć za otrzymane gadżety reklamowe – jest fundamentem funkcjonowania każdego działu marketingu. To w oparciu o nią są konstruowane i planowane kampanie promocyjne. Firma wydając nawet setki tysięcy złotych na reklamę ma bowiem gwarancję, że taka inwestycja się szybko zwróci. Klienci nie tylko raz zakupią jakiś towar, ale przywiążą się do danej marki i częstokroć będą nabywali produkty przez nią oferowane.
Źródło informacji: producent kalendarzy książkowych.